سالم باش

ساخت وبلاگ

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی 4 تا از بهترین رژیم های لاغری بپردازیم که شامل موارد زیر می شوند:

رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا، کربوهیدرات کم، و پروتئین متوسط و کافی است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اساس رژیم کتوژنیک این است که فرد کالری بیشتری را از پروتئین و چربی به دست آورده و کربوهیدرات کمتری را دریافت نماید.

رژیم دانمارکی

رژیم غذایی نوردیک نوعی رژیم غذایی است که بر روی غذاهای محلی در کشورهای شمال اروپا (نروژ ، دانمارک ، سوئد ، فنلاند و ایسلند) تمرکز دارد .این رژیم غذایی در سال ۲۰۰۴ توسط گروهی از متخصصان تغذیه، دانشمندان و سرآشپزها برای مقابله با افزایش نرخ چاقی و شیوه های کشاورزی ناپایدار در کشورهای شمال اروپا ایجاد شد .

در مقایسه با یک رژیم غذایی معمولی ​​غربی، حاوی قند و چربی کمتری است اما حاوی مصرف فیبر و غذاهای دریایی در این رژیم دو برابر رژیم غذایی غربی است.

رژیم دوکان

رژیم دوکان یک رژیم لاغری با پروتئین بالا و کم کربوهیدرات است که به چهار مرحله تقسیم می شود . این رژیم توسط دکتر پیر دوکان، پزشک عمومی فرانسوی متخصص در زمینه مدیریت وزن ایجاد شده است . دکتر دوکان این رژیم غذایی را در دهه ۱۹۷۰ با الهام از یک بیمار چاق ابداع کرد و گفت برای لاغر شدن، به استثنای گوشت، از خوردن هر غذایی می توان صرف نظر کرد .

وقتی دکتر دوکان دید بسیاری از بیماران با این رژیم غذایی، کاهش وزن را تجربه کردند، رژیم دوکان را در سال ۲۰۰۰ منتشر کرد. این کتاب سرانجام در ۳۲ کشور جهان منتشر شد و به یک کتاب پرفروش بزرگ تبدیل شد.

رژیم کانادایی

در رژیم کانادایی به دلیل ۱۳ روز تغذیه به شدت محدود و بسیار نامناسب و ناکافی به بدن‌ شوک وحشتناکی وارد می‌ شود، به طوری که پس از پایان دوره به علت کمبود منابع اصلی، بدن دچار قحطی شده و تمایل به خوردن انواع و اقسام مواد خوراکی در آن افزایش می ‌یابد. هر چند بیان شده کاهش وزن با رژیم کانادایی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما در زمان مقایسه وزن در رژیم کانادایی با قبل از آن فقط چربی‌ های بدن آب نشده، بلکه بدن در این مدت آب بسیار زیادی نیز از دست می‌ دهد.

منبع: weightlossurgery.ir

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 64 تاريخ : چهارشنبه 28 تير 1402 ساعت: 14:15

اکثر افرادی که به دنبال کاهش و یا افزایش وزن هستند، قطعا با کلمه کالری آشنایی دارند. در پاسخ به سوال “کالری چیست” باید بگوییم که منظور از کالری، انرژی دریافتی بدن از طریق مواد غذایی یا انرژی مصرف شده در ازای انجام فعالیت ها و تحرکات بدنی است. کالری در واقع واحد میزان انرژی است که سلول های بدن برای زنده ماندن و انجام فعالیت به آن احتیاج دارند.

انواع مختلف کالری چیست؟

کالری شامل دو نوع کالری دریافتی و مصرفی می شود که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم:

زمانی که ما در حال استراحت و یا خواب هستیم، فعالیت های محتلفی در بدن در حال انجام است. برای مثال دستگاه قلب و عروق در حال خون رسانی به بدن است، دستگاه تنفس در حال تامین اکسیژن مورد نیاز بدن است، دستگاه گوارش مشغول هضم و جذب مواد غذایی مصرف شده است و … همه این فعالیت ها موجب مصرف انرژی می شوند.

در هنگام انجام دادن تحرکات و فعالیت های فیزیکی مانند راه رفتن، بلند کردن وزنه سنگین و … هم بدن ما در حال مصرف کردن انرژی است. با این اوصاف کالری دریافتی عبارتست از مقدار انرژی ای که از مواد غذایی مصرف شده به دست می آید و کالری مصرفی هم مقدار انرژی ای است که در طول روز با انجام فعالیت های مختلف می سوزانیم.

غذاهای کم کالری کدام غذاها هستند؟

میوه ها و سبزیجات از کالری کمی برخوردار هستند و سرشار از فیبر می باشند. این مواد غذایی کربوهیدرات و چربی های زیادی ندارند بنابراین مقدار کالریشان هم کمتر است. ویتامین ها و مواد معدنی به عنوان مواد کم کالری در جدول گروه های غذایی قرار دارند. شما می توانید با استفاده از بهترین اپلیکیشن های لاغری، میزان کالری مصرفی روزانه خود را جز به جز محاسبه کنید.

غذاهای پرکالری کدام غذاها هستند؟

برخی غذاها انرژی بیشتر و در واقع کالری بیشتری دارند. غذاهای پرچرب مانند غذاهای سرخ شده، انواع روغن، کره، شیرینی جات و گوشت های پرچرب نمونه هایی از غذاهای پرکالری هستند. در بین گروه های غذایی هم کربوهیدرات ها وچربی ها از کالری بیشتری برخوردارند.

اغلب غذاها با کالری بالا، غذاهای سالمی نیستند و کاهش مصرف آن ها توصیه می شود. اما در این میان برخی از مواد غذایی مانند کینوا و آووکادو با این که پرکالری هستند اما سالم می باشند چرا که محتوای کالری آن ها شامل کربوهیدرات و چربی های سالم است.

منبع: weightlossurgery.ir

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 53 تاريخ : سه شنبه 27 تير 1402 ساعت: 19:44

ران ها قسمت هایی از بدن هستند که درصد زیادی از چربی های اضافی، آنجا را برای ذخیره شدن انتخاب می کنند و این را می توان از ناهمواری های پشت ران که سلولیت نام دارند فهمید. لاغر کردن ساق پا می ‌تواند تاثیر زیادی در خوش فرم شدن بدن و زیبایی کلی افراد داشته باشد. امروزه بسیاری از افراد مخصوصا بانوان از قسمت پایین تنه‌ بدن خود رضایت ندارند. اما باید به این نکته توجه داشت که رژیم غذایی یا ورزش خاصی به تنهایی نمی تواند باعث لاغری پا به صورت موضعی شود.

می توان با انجام تمرینات ورزشی برای لاغری پا به همراه داشتن یک رژیم لاغری اصولی به لاغری ران ها و ساق پای خود رسید.

ورزش های مناسب برای لاغری پا

حرکات زیاد و متفاوتی برای لاغری ران پا وجود دارد که در ادامه با موثرترین و ساده‌ ترین این تمرینات آشنا خواهید شد.

حرکت قیچی افقی  (Horizontal Scissors)

از بهترین ورزش برای لاغری ران و ساق پا می‌ توان حرکت قیچی را نام برد. برای انجام این حرکت ابتدا بر روی زمین دراز بکشید و پاها را به صورت کامل بالا ببرید. سپس از جهت افقی پاها را از یکدیگر فاصله دهید و این فاصله را تا جایی ادامه ‌دهید که متوجه فشار روی عضلات داخل ران خود شوید. انجام این حرکت برای لاغر کردن عضلات خارج و داخل ران و مچ پا موثر می‌ باشد. همچنین این حرکت به عنوان ورزش برای لاغری شکم نیز شناخته می شود.

حرکت اسکوات

این حرکت یک ورزش همه کاره است که بسیاری از عضلات پایین تنه و همچنین عضلات شکم شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

در ابتدا پاهای خود را کمی بیشتر از عرض شانه باز کنید و پشت خود را صاف و بدون خمیدگی نگه دارید. به حالت نشتن روی صندلی دربیایید و تا زمانی که ران‌ هایتان با زمین موازی شود، باسن خود را پایین بیاورید. چند لحظه در این حالت مکث و دوباره بایستید.

بیشتر بخوانید: سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

حرکت شیر آتش نشانی

شیر آتش نشانی حرکتی است که ناحیه باسن و لگن شما را هدف قرار می ‌دهد. برای انجام این حرکت به صورت چهار دست و پا قرار بگیرید و زانوها و پاها را به اندازه عرض لگن باز کنید و کف دست‌ها روی زمین باشد. عضلات شکم خود را منقبض کنید. زانوی راست خود را از روی زمین بلند کرده و آن را به سمت عقب و بالا بچرخانید. در تمام مدت زانوی شما باید خمیده بماند. سپس پای خود را به حالت قبلی پایین بیاورید. قبل از تکرار با پای چپ، ۱۰ تکرار را با پای راست انجام دهید.

منبع: https://www.foodonly.ir/

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 63 تاريخ : سه شنبه 27 تير 1402 ساعت: 14:09

ارتودنسی دندان به عنوان یکی از درمان های گران حوزه دندانپزشکی شناخته می شود. به همین دلیل اغلب افرادی که نیاز به انجام این درمان دارند، همواره دغدغه هزینه ارتودنسی را دارند و به دنبال روش هایی برای کاهش آن هستند.

جدول هزینه ارتودنسی دندان در سال 1402

نوع درمان ارتودنسی دندان

هزینه درمان

هزینه ارتودنسی ثابت هر فک

10 تومان به بالا

قیمت ارتودنسی دیمون هر فک

15 تومان به بالا

هزینه ارتودنسی سرامیکی هر فک

15 تومان به بالا

هزینه ارتودنسی لینگوال هر فک

20 تومان به بالا

هزینه ارتودنسی متحرک برای هر فک

10 تومان به بالا

هزینه درمان ارتوسرجری

32 تومان به بالا

 

 

عوامل تاثیر گذار در هزینه ارتودنسی دندان

اصلی ترین دلیل برای گسترده بودن بازه قیمت ارتودنسی دندان، متنوع بودن انواع ارتودنسی دندان است. علاوه بر این مورد، عوامل دیگری نیز بر هزینه ارتودنسی تاثیرگذار است که بعضی از آنها عبارتند از:

شدت ناهنجاری و نامنظمی دندان‌ ها

ناهنجاری های فکی و دندانی بسیار زیادی وجود دارد که بعضی از آنها خفیف و جزئی هستند (مانند شلوغی جزئی دندانها) و بعضی دیگر مانند جلو و یا عقب بودن بیش از حد یکی از فکین، شدید تر هستند. همچنین شدت ناهنجاری های دندان مانند میزان فاصله بین دندانها نیز برای افراد مختلف مقدار متفاوتی دارد. از این رو نوع مشکل دندان شما و شدت آن در تعیین هزینه کلی درمان شما تاثیرگذار است.

نوع درمان انتخاب شده

هر یک از روش های ارتودنسی دندان با توجه به پارامترهای مختلفی مانند جنس براکت های استفاده شده، سختی نصبشان و موارد دیگر، با یکدیگر تفاوت قیمت دارند.

مهارت‌ های ارتودنتیست

متخصص ارتودنسی که دارای سطح بالایی از تجربه و تخصص است، نسبت به افرادی که در این زمینه تازه کار هستند هزینه بیشتری دارد.

طول درمان

هرچه مشکل دندانی شما بیشتر باشد، مدت زمان موردنیاز برای درمان مشکلات شما بیشتر می شود. طولانی شدن درمان شما نیاز به استفاده بیشتر از دستگاه ها و همینطور مراجعات بیشتر به کلینیک دندانپزشکی دارد که همین اتفاق باعث بیشتر شدن هزینه درمان می شود.

سن بیمار

دندانها و استخوان فک کودکان هنوز کامل رشد نکرده است و راحت تر می توان آن را در جهت درست خود هدایت کرد. اما در بزرگسالان این موقعیت ها تثبیت شده است و به سختی و در مدت زمان بیشتری می توان موقعیت مکانی آنها را تغییر داد. به همین دلیل، ارتودنسی کودکان به نسبت ارتودنسی کودکان سریعتر و طبیعتا کم هزینه تر خواهد بود.

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 40 تاريخ : سه شنبه 27 تير 1402 ساعت: 13:48

ارتودنسی دندان به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین و مهم ترین درمان های دندانپزشکی، نیاز به مراقبت هایی دارد که در طول درمان مشکلی برای دستگاه های ارتودنسی به وجود نیاید. وارد شدن هرگونه آسیب به دستگاه ارتودنسی، طول درمان را افزایش می دهد که این عامل مستقیما بر روی هزینه ارتودنسی دندان هم تاثیر گذار خواهد بود.

یکی از این مراقبت های مهم در حین ارتودنسی دندان، تغذیه بعد از ارتودنسی دندان است. بیمارانی که در هفته‌ های اول نصب بریس ها هستند قادر به غذا خوردن به‌ طور معمول نیستند؛ به‌ خصوص در اولین دوره درمان. بنابراین، فرد باید رژیم خود را تغییر دهد تا درد و عوارض جانبی را کاهش دهد.

مواد غذایی ممنوعه در هنگام ارتودنسی

در هنگام ارتودنسی و استفاده از بریس، جویدن غذاهایی مانند میوه‌ ها، سبزیجات و پنیرهای سخت مشکل می‌ شوند، بنابراین متخصص ارتودنسی شما به شما آموزش غذایی می دهد؛ البته ترجیح داده می‌ شود بعضی غذاها را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا بدون درد و آسیب دیدن دستگاه ارتودنسی خورده شوند. قبل از خوردن برخی از مغزها مانند بادام‌ زمینی و بادام که نسبت به بقیه سخت‌ تر هستند، بهتر است آن‌ها را خرد یا له کنید.

  • چیپس سیب‌ زمینی مانند نان تاکو
  • پیتزا
  • پاپ کورن
  • میوه های سخت مانند سیب و هویج
  • آجیل و دانه ها
  • بال مرغ و ذرت و تمام غذاهایی که نیاز است بیشتر با دندان‌ های جلو آن‌ها را بجوید.
  • غذاهای جویدنی مانند گوشت‌های سرخ‌ شده و پخته‌ شده
  • نان سخت و خشک
  • شیرینی‌ های چسبنده مانند آبنبات
  • غذاها و نوشیدنی های پر اسید
  • نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه
  • نوشیدنی‌ های پر شکر

در طول ارتودنسی چی بخوریم؟

انواع سوپ ها: سوپ یک غذای مناسب برای تغذیه در زمان ارتودنسی است مخصوصا اگر خانگی باشد.

ماست: ماست برای هفته اول ارتودنسی بسیار مناسب است زیرا نرم و راحت خورده می‌ شود، همچنین سرشار از پروتئین و کلسیم است که به تقویت استخوان‌ ها و دندان‌ ها کمک می‌ کند.

سیب زمینی شیرین و له شده: سیب زمینی مقدار خوبی ویتامین A تامین می کند که برای سلامتی دندان و لثه مهم است.

سبزیجات پخته شده: بهترین گزینه مطلق برای سبزیجات، سبزیجات پخته شده است. چه آنها را بخارپز کنید و چه آنها را بجوشانید، می توانید غذاهای سالم و خوشمزه ای درست کنید و از آنها لذت ببرید.

نان نرم: با استفاده از نان نرم، دیگر نگران شکستن بریس های ارتودنسی خود نخواهید بود.

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 48 تاريخ : سه شنبه 27 تير 1402 ساعت: 13:46

عمل جراحی پلیسه معده یکی از جدیدترین روش جراحی لاغری است که این روزها به منظور کاهش وزن و کم کردن اشتها به کار برده می شود. عمل جراحی پلیسه یک جراحی کم تهاجمی محسوب می شود که در پی آن سایز معده می تواند تا ۷۵% کوچک تر شود. در نهایت فرد کمتر اشتها داشته و خیلی سریع احساس سیری می کند. انجام عمل جراحی پلیسه مناسب همه افراد نیست. تشخیص این که بیمار کاندید مناسبی برای انجام این عمل هست یا خیر، بر عهده پزشک متخصص خواهد بود.

عمل جراحی پلیسه معده

عمل پلیسه معده یک نوع جراحی لاغری است که به منظور کاهش وزن و لاغری در افراد دارای اضافه وزن انجام می شود. در طول این عمل قسمتی از معده به داخل آن تا می خورد و بخیه می شود. کاهش حجم معده با استفاده از این عمل جراحی می تواند تا ۷۵% تاثیرگذار باشد. این شیوه کمک ویژه ای به کم شدن اشتها و ایجاد احساس سیری در فرد می کند. پس حجم غذای مصرفی کاهش می یابد و کم کم  فرد دچار کاهش وزن خواهد شد.

برای انجام این عمل جراحی نیاز است پزشک جراح از شیوه لاپاراسکوپی استفاده کند. در نتیجه، این نوع عمل جراحی در تطبیق با جراحی هایی مثل عمل اسلیو معده نوعی عمل کم تهاجمی محسوب می شود. این مساله موجب می شود تا جراحات ناشی از عمل جراحی شدیدا کاهش پیدا کند و فرد سریعا بهبود پیدا کند.

مزایای عمل جراحی لاغری پلیسه معده

انجام جراحی های لاغری و کاهش وزن به طور اصولی موجب افزایش سطح سلامت فرد می شود. در حقیقت کاهش وزن در کسانی که مبتلا به چاقی هستند منتهی به پیشگیری، درمان یا کاهش احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت نوع دوم، انواع سرطان مربوط به دستگاه گوارش، بیماری های قلبی و عروقی، سرطان های سینه، تخمدان، تیروئید و کبد، فشار خون و کلسترول بالا، کبد چرب، بیماری های مربوط به کیسه صفرا و کلیه، سکته مغزی، آپنه خواب، مشکلات تنفسی، آرتروز و درد های عمومی بدن خواهد شد.

چرا کاهش وزن با عمل جراحی پلیسه معده گزینه مناسبی است؟

این جراحی برعکس بسیاری از عمل های جراحی دیگر، کم تهاجمی است. طی این شیوه، اشتهای بیمار به صورت قابل توجهی کاسته می شود. در نتیجه، برای کسانی که دچار اضافه وزن بالایی هستند و از طریق بهترین روش های لاغری مانند رژیم های غذایی و فعالیت های ورزشی پاسخی نگرفتند، گزینه بسیار مناسبی می باشد.

منبع: weightlossurgery.ir

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 46 تاريخ : دوشنبه 26 تير 1402 ساعت: 20:09

تا چند سال پیش، تاتوی ابرو رایج ترین روش برای خوش فرم کردن ابروها بود اما اکثر افرادی که تاتو انجام می دادند، پس از گذشت چند سال از کار خود پشیمان می شدند و به دنبال روشی طبیعی تر برای زیبای سازی ابروهای خود می گشتند. چند سالی است که کاشت ابرو به روی کار آمده است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

هاشور ابرو و تاتو از روش های موقت و مصنوعی (از نظر اینکه با جوهر و رنگ هستند) برای فرم دادن و ضخیم کردن ابروها هستند. این در حالی است که کاشت ابرو یک روش طبیعی (به دلیل استفاده از موی طبیعی) و دائمی برای پر پشت کردن ابروها است. با استفاده از کاشت ابرو می توان به فرم و تراکم دلخواه خود رسید.

کاشت ابرو بعد از تاتوی ابرو

خیلی از افرادی که تتوی ابرو انجام داده اند بعد از چند سال از انجام اینکار پشیمان شده و به دنبال راهی برای پاک کردن آن و یا طبیعی جلوه دادن آن می روند. برای حل این مشکل می توان از کاشت ابرو استفاده کرد اما باید این موضوع را بدانید که به دلیل طبیعی بودن و ماندگاری بسیار بالای این روش اصلاح و پرپشت کردن ابرو، هزینه کاشت ابرو از روش های دیگر بیشتر است.

آیا برای کاشت ابرو باید تتوی آن را پاک کنیم؟

اگر از طرح و مدل تتوی خود راضی هستید، می توانید روی همان تتوی خود کاشت ابرو انجام دهید. اگر از مدل تتوی خود رضایت ندارید می توانید از پزشک خود بکاهید تاتوهای شما را پاک کند و بعد از آن اقدام به کاشت ابرو کنید. خوشبختانه امروزه با روش های مختلف اعم از لیزر کیوسوئیچ امکان پاک کردن تاتو وجود دارد و نیازی به نگرانی بابت این موضوع نیست.

مزایای کاشت ابرو روی تاتو چیست؟

کل عملیات پیوند ابرو بر روی لایه سطحی پوست انجام می شود بنابراین هیچ گونه خطری، سلامتی فرد را تهدید نمی کند.

کاشت ابرو معمولا در یک جلسه قابل انجام است و در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه خود می رسید.

در صورتی که موهای پشت سر یا پشت گوش شما تراکم کافی نداشته باشد، امکان برداشتن فولیکول های مو از سایر نقاط بدن نیز وجود دارد.

در صورتی که تاتو داشته باشید ابروهای شما تیره تر خواهد بود که این در برخی مواقع یک مزیت محسوب می شود و پس از کاشت، ابروهای شما تیره تر دیده می شود.

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 66 تاريخ : دوشنبه 26 تير 1402 ساعت: 14:13

تزریق فیلر پوستی نوعی روش زیبایی غیرجراحی است. پرکننده های پوستی چین و چروک ها را پر می کنند، خطوط را صاف می کنند و حجم را به صورت شما باز می گرداند. پزشک شما این مواد را درست زیر پوست شما تزریق می کند.

افراد برای بهبود ویژگی های صورت خود یا به دست آوردن ظاهری جوان تر، پرکننده های پوستی را انتخاب می کنند. این درمان انتخابی معمولا کمتر از نیم ساعت طول می کشد و زمان بهبودی حداقل است. نتایج فوراً دیده می‌شوند و بسته به نوع پرکننده و محل، ماه‌ ها تا سال‌ ها ماندگاری دارند.

رایج ترین پرکننده های پوستی

  • اسید هیالورونیک (مورد استفاده برای انواع فیلرها شامل فیلر بینی و ...)
  • هیدروکسی لاپاتیت کلسیم
  • پلی متیل متاکریلات (PMMA)
  • پلی ال لاکتیک اسید
  • چربی انسان

این مواردی که نام بردیم معروف ترین و بهترین موادی هستند که در تزریق انواع فیلرها و پرکننده های پوستی مورد استفاده قرار می گیرند.

سایر درمان های زیبایی تزریقی

علاوه بر مواردی که در بالاتر به آنها اشاره کردیم، درمان های زیبایی دیگری نیز وجود دارد که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

سم بوتولینوم

سم بوتولینوم یک فیلر تزریقی پروتئین خالص است که برای درمان موقت خط اخم استفاده می شود. این تزریق ساده و غیرجراحی می تواند به طور موقت چین های پیشانی، پنجه کلاغی نزدیک چشم ها و نوارهای ضخیم در گردن را کاهش یا از بین ببرد. این سم، تکانه های عصبی را مسدود می کند، به طور موقت ماهیچه هایی را که باعث ایجاد چین و چروک می شوند فلج می کند، در حالی که به پوست ظاهری صاف تر و با طراوت می بخشد.

اسید دئوکسی کولیک

این اسید یک ماده طبیعی است که در اسید معده وجود دارد و به عنوان یک روش برای حل کردن چربی اضافی زیر چانه مورد استفاده قرار می گیرد. درمان شامل تزریق اسید دئوکسی کولیک است که در مطب پزشک انجام می شود. لازم به ذکر است که شایع ترین عوارض جانبی این روش شامل قرمزی، تورم، کبودی و بی حسی است که همگی موقتی بوده و کمتر از چهار هفته طول می کشد.

بعد از تزریق پرکننده های پوستی چه اتفاقی می افتد؟

بعد از تزریق فیلر، به احتمال زیاد یک کیسه یخ برای کاهش درد و تورم به بیمار داده می شود. بسیاری از افراد بلافاصله پس از انجام این تزریق ها نتایج را مشاهده می کنند. اما نتایج هر کسی متفاوت است. اینکه چه مدت طول می کشد تا نتایج را ببینید به عوامل مختلفی بستگی دارد.

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 63 تاريخ : دوشنبه 26 تير 1402 ساعت: 14:09

خیلی از ما حداقل یکبار با جوش های زیرپوستی روی صورتمان مواجه شده ایم و به دلایل مختلفی مانند دعوت به مهمانی یا شرکت در مراسم مهمی، در صدد درمان و از بین بردن آنها کرده ایم؛ اما چطور؟ بهترین کار برای از بین رفتن این نوع جوش ها این است که آنها را به حال خود رها کنیم تا خودش از بین برود. اما در شرایط اضطرار می توان اقداماتی برای از بین بردن آنها انجام داد.

ما در این مقاله قصد داریم تا درباره روش های طلایی برای درمان جوش های زیر پوستی به شما اطلاعاتی دهیم. اما در ابتدا لازم می دانیم که تعریفی کوتاه از این جوش ها را در اختیارتان قرار دهیم.

جوش زیر پوستی و علل ایجاد آن

جوش های زیر پوستی یکی از رایج ترین انواع آکنه هستند، که در لایه زیرین پوست ایجاد می شوند و شاید کمتر کسی از فاصله دور متوجه وجود این نوع آکنه ها بر روی پوست شما شود. اما این جوش ها قطعا برای خود شما آزاردهنده هستند چرا که پوست شما از حالت صاف و یکدستی خارج می شود و در بعضی مواقع واقعا دردناک است.

مهم ترین دلایل ایجاد جوش های زیرپوستی شامل موارد زیر می شود:

  • استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی بی کیفیت و غیر استاندارد
  • دستکاری مداوم پوست
  • تغییرات هورمونی افراد در بازه های زمانی مختلف

بهترین روش های پزشکی برای درمان جوش زیر پوستی

درمان یک روزه جوش ها وجود ندارد اما با برخی راهکارها می توان روند درمان را بهبود بخشید. در ادامه به معرفی روشهایی که قاتل جوش صورت هستند، می پردازیم.

تزریق داخل جوش

در صورت تشخیص بهترین دکتر جوش می توان با تزریق برخی از داروها به طور مستقیم در محل جوش زیر پوستی، التهابات ناشی از این نوع جوش ها را کاهش داد.

لیزر درمانی

یکی از روش های جدید برای درمان انواع جوش ها از جمله جوش زیر پوستی، می توان به لیزر درمانی اشاره کرد. در این روش  پزشک در حل جوش پرتوهای نوری را می تاباند و این کار روند بهبودی جوش را سریع تر می کند.

لایه برداری شیمیایی

در صورتی که جوش های زیرپوستی شدید باشند و به خودی خود قابل درمان نباشند می توان با لایه برداری های شیمیایی ملایم تا متوسط که سلول های مرده پوست را از بین می برد، آنها را درمان کرد.

مصرف پمادهای موضعی

پمادهای موضعی حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک می توانند در درمان جوش زیر پوستی موثر باشند.

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 61 تاريخ : دوشنبه 26 تير 1402 ساعت: 14:07

فیلر بینی نوعی پرکننده پوستی است که اصولا با نوعی ماده طبیعی به نام هیالورونیک اسید ساخته می شود. دکتر زیبایی با تزریق این نوع پرکننده های پوستی به برآمدگی ها و فرورفتگی های بینی اقدام به اصلاح فرم بینی می کند. کل فرآیند تزریق فیلر بینی حدود 15 الی 45 دقیقه طول می کشد.

فیلر بینی چقدر دوام دارد؟

ماندگاری فیلر بینی موقتی و حدود 12 الی 18 ماه است که البته در صورت مراقبت صحیح و همچنین تزریقات مکرر می توان دوام آن را بیشتر یا حتی مادام العمر کرد. فاکتورهای زیادی بر میزان ماندگاری فیلر بینی تاثیرگذار هستند که عبارتند از:

برند فیلر

در صورت استفاده از بهترین مارک های فیلر بینی که مورد تایید سازمان FDA آمریکا قرار گفته اند احتمال بروز عوارض فیلر بینی به حداقل می رسد و از طرفی مدت زمان ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

واکنش بدن فرد

سرعت جذب هیالورونیک اسید در بدن هر فردی می تواند متفاوت از دیگری باشد که این موضوع ارتباط مستقیم با میزان ماندگاری فیلر بینی دارد.

تجربه و مهارت پزشک

به دلیل اینکه عمل تزریق ژل به بینی، یک عمل حساس و دقیق است نیاز به تجربه و مهارت پزشک دارد. در صورتی که پزشک تخصص بالایی در انجام این عمل داشته باشد، تزریق را در بهترین نقاط انجام می دهد و در این صورت میزان ماندگاری فیلر هم افزایش پیدا می کند.

رعایت یا عدم رعایت مراقبت های بعد از فیلر بینی

پرهیز از انجام فعالیت های بدنی پرتحرک حداقل به مدت 48 ساعت و خودداری کردن از دستکاری کردن ناحیه حداقل به مدت 48 ساعت دو مورد از مهم ترین نکات مراقبتی بعد از تزریق فیلر بینی است.

آیا روشی برای به حداکثر رساندن مدت زمان ماندگاری فیلر بینی وجود دارد؟

بله همان طور که گفتیم در صورت رعایت نکات مراقبتی و همچنین تزریقات مکرر می توان مدت زمان ماندگاری فیلر بینی را به حداکثر رساند. در ادامه به مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی که مدت زمان ماندگاری فیلر بینی را افزایش می دهد، اشاره خواهیم کرد:

  • یک رژیم غذایی سالم و مناسب پوست داشته باشید.
  • بدن خود را به طور مداوم هیدراته نگه دارید و از مصرف روزانه حداقل 8 لیوان آب در طول روز غافل نشوید.
  • قبل از اینکه فیلر به طور کامل جذب شود، تزریق مجدد را انجام دهید.
  • استفاده از عینک و ماسک را تا حد ممکن به حداقل برسانید.
  • نکات مراقبتی ارائه شده توسط پزشک (در بخش قبلی گفته شد) را به خوبی عملی کنید.
سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 61 تاريخ : يکشنبه 25 تير 1402 ساعت: 12:29

تا چند سال پیش، تاتوی ابرو رایج ترین روش برای خوش فرم کردن ابروها بود اما اکثر افرادی که تاتو انجام می دادند، پس از گذشت چند سال از کار خود پشیمان می شدند و به دنبال روشی طبیعی تر برای زیبای سازی ابروهای خود می گشتند. چند سالی است که کاشت ابرو به روی کار آمده است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

هاشور ابرو و تاتو از روش های موقت و مصنوعی (از نظر اینکه با جوهر و رنگ هستند) برای فرم دادن و ضخیم کردن ابروها هستند. این در حالی است که کاشت ابرو یک روش طبیعی (بره دلیل استفاده از موی طبیعی) و دائمی برای پر پشت کردن ابروها است. با استفاده از کاشت ابرو می توان به فرم و تراکم دلخواه خود رسید.

آیا برای کاشت ابرو باید تتوی آن را پاک کرد؟

در صورت رضایت از مدل تاتو ابروهای خود نیازی به پاک کردن آن برای کاشت نیست، در غیر این صورت قبل از کاشت ابرو ابتدا باید تاتو پاک شود. خوشبختانه امروزه با روش های مختلف اعم از لیزر کیوسوئیچ، امکان پاک کردن تاتو وجود دارد و نیازی به نگرانی بابت این موضوع نیست. البته لازم به ذکر است که در صورت مراجعه به بهترین دکتر کاشت ابرو می توان با شگردهایی تتوهایی قدیمی را پوشاند و کاشت ابروی طبیعی را انجام داد.

روش های کاشت ابرو

متخصص کاشت ابرو، به نسبت فرم صورت شما بهترین مدل ابرو را برای شما انتخاب می کند و قبل از کاشت آن را روی صورت شما طراحی می کند. پس از برداشتن فولیکول های مو از بانک مو که اصولا از پشت سر یا پشت گوش برداشته می شود، به کمک روش های FIT یا FUT عمل پیوند ابرو را انجام می دهد. در ادامه به معرفی خلاصه وار دو روش نام برده شده می پردازیم:

کاشت ابرو به روش  FUT

به این روش، برداشت نواری هم گفته می شود. در روش FUT پزشک با ایجاد برشی در پشت سر فرد، مقداری از پوست آن قسمت را برداشته و محل بریدگی را بخیه می زند. پزشک از نمونه گرفته شده، فولیکول های مو را به آرامی و بدون آسیب رسانی از پوست جدا کرده و به محل مورد نظر پیوند می زند.

کاشت ابرو به روش  FIT

در روش کاشت ابرو به روش FIT پزشک با ایجاد حفره ای کوچک در پشت سر فرد، فولیکول های مو را استخراج می کند. در این روش هیچ گونه زخمی ایجاد نمی شود و نیازی به زدن بخیه به محل بانک مو وجود ندارد.

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 78 تاريخ : يکشنبه 25 تير 1402 ساعت: 12:27

از انواع پرکننده های پوستی به منظور کاهش علائم پیری، به حداقل رساندن فرورفتگی ها مانند فیلر زیر چشم، حجم دهی مانند فیلر لب، اصلاح فرم بینی مانند فیلر بینی و از بین بردن جای زخم های پوستی و انواع آکنه ها استفاده می شود.

رایج ترین پرکننده های پوستی

برخی پرکننده های پوستی ایمن و مورد تائید FDA هستند که شامل اسید هیالورونیک، پلی متیل متاکریلات، پلی-ال-لاکتیک اسید، کلسیم هیدروکسی لاپاتیت یا چربی بدن خود فرد هستند. در ادامه مقاله به توضیح کوتاه هر یک از این موارد می پردازیم:

هیالورونیک اسید

اسید هیالورونیک یک جزء زبیعی از بافت پوست بدن است و رایج ترین پرکننده پوستی صورت است. تزریق اسید هیالورونیک می تواند خطوط و چین و چروک های ظریف را نرم کرده و پری را به پوست بازگرداند. ترجیح اکثر پزشکان برای تزریق فیلر لب، فیلر زیر چشم، فیلر خط خنده، فیلر بینی و …. استفاده از فیلرهای ساخته شده بر اساس اسید هیالورونیک است.

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

این ماده برای درمان چین و چروک های عمیق تر پوست مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از هیدروکسی لاپاتیت کلسیم، پزشک متخصص می تواند خط فک را کانتور کرده و حجم داخل و اطراف گونه ها را بازگرداند. تزریق این ماده ممکن است تا سه سال برای پرکردن چین و چروک و تا یک سال در صورت استفاده برای کانتور دوام داشته باشند.

پلی متیل متاکریلات PMMA))

این پرکننده از میکروسفرهای معلق در ژل مبتنی بر کلاژن تشکیل شده است. این ژل حجمی فوری ایجاد می کند که پوست را بلند می کند تا چین و چروک ها و اسکارهای آکنه را نرم کند. میکروسفرها در جای خود باقی می مانند و پشتیبانی ساختاری برای ظاهری صاف تر پوست ایجاد می کنند.

پلی ال لاکتیک اسید

این درمان که در ابتدا برای درمان ضایعات شدید صورت در عفونت HIV ساخته شد، اکنون توسط FDA برای رفع پیری صورت تایید شده است.

چربی انسان

پزشک ممکن است چربی را از بدن خود فرد جمع آوری کرده و مجدداً آن را برای افزایش حجم صورت، پر کردن چین های عمیق و ایجاد خطوط کم عمق تزریق کند.

تزریق فیلر پوستی چگونه انجام می شود؟

در ابتدا پزشک متخصص پوست بیمار را تمیز کرده و در صورت نیاز، در ناحیه مورد نظر از کرم های بی حس کننده استفاده می کند. سپس پزشک با استفاده از یک سوزن بسیار نازک، مقادیر مشخصی از ماده پرکننده مورد نظر را به زیر پوست شما تزریق می کند و در نهایت ناحیه تزریق شده را جهت حرکت فیلر در جای مناسب خود کمی ماساژ می دهد.

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 64 تاريخ : يکشنبه 25 تير 1402 ساعت: 12:25

در ابتدا لازم می دانیم تا تعریفی از جوش زیرپوستی را در اخیارتان قرار دهیم. جوش های زیر پوستی یکی از رایج ترین انواع آکنه هستند، که در لایه زیرین پوست ایجاد می شوند و شاید کمتر کسی از فاصله دور متوجه وجود این نوع آکنه ها بر روی پوست شما شود. اما این جوش ها قطعا برای خود شما آزاردهنده هستند چرا که پوست شما از حالت صاف و یکدستی خارج می شود و در بعضی مواقع واقعا دردناک است.

مهم ترین دلایل ایجاد جوش های زیرپوستی شامل موارد زیر می شود:

  • استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی بی کیفیت و غیر استاندارد
  • دستکاری مداوم پوست
  • تغییرات هورمونی افراد در بازه های زمانی مختلف

روش های خانگی درمان جوش زیرپوستی

معمولا برای درمان جوش های زیر پوستی نیاز به اقدامات خاصی نیست و در اکثر مواقع این جوش ها خود به خود و با گذشت زمان از بین می روند اما در صورتی که در شرایطی قرار دارید که تمایل دارید هر چه زودتر از شر آنها خلاص شوید، می توانید روش های خانگی زیر که به عنوان قاتل جوش صورت شناخته شده اند را امتحان کنید.

کمپرس گرم

در صورت استفاده همزمان پمادهای موضعی و کمپرس گرم، جوش های زیرپوستی خیلی سریع تر از بین می روند. کمپرس گرم هم می تواند درد حاصل جوش را کاهش دهد و هم توانایی این را دارد که روند رشد جوش های زیر پوستی را مختل کند. همین باعث می شود که بهبودی سریع تری داشته باشید.

کمپرس یخ

یخ در درمان سریع جوش های زیر پوستی معجزه می کند. در این روش می توانید یخ را در یک پارچه تمیز ریخته و سپس پارچه را چند ثانیه بر روی جوش های خود قرار دهید؛ سپس یخ را بردارید و پس از گذشت چند دقیقه باز این کار را تکرار کنید.

خمیر دندان

استفاده از خمیر دندان هم می تواند منجر به کاهش درد و التهاب حاصل از جوش های زیر پوستی شود. در این روش درمان، قبل از اینکه بخوابید کمی خمیر دندان بر روی ناحیه جوش دار بزنید و اجازه دهید تا صبح روی صورتتان بماند. سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل خاصیت آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی که دارد می تواند برای درمان التهاب ناشی از انواع جوش موثر باشد. برای درمان جوش زیر پوستی با آلوئه ورا می توانید مقداری از ژل این گیاه را قبل از خواب روی پوست خود بمالید و فردا صبح صورت خود را با آب ولرم بشویید.

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 56 تاريخ : يکشنبه 25 تير 1402 ساعت: 12:23

افرادی که از جراحی بینی وحشت دارند و بینی آنها مشکل بزرگی ندارد، می توانند بدون نیاز به جراحی، بخیه و گذراندن دوره نقاهت، بینی خود را ترمیم کنند و به فرم دلخواه خود برسند. این درمان با تزریق فیلر به بینی فرد و با سرنگی بسیار ظریف انجام می شود.

از آنجا که این روش بدون نیاز به بیهوشی، خونریزی، بخیه و دوره نقاهت است طرفداران زیادی پیدا کرده است و بسیاری از افراد این روش را به عمل جراحی بینی ترجیح می دهند. اما خیلی از افراد این سوال برایشان پیش می آید که ماندگاری فیلر بینی دائمی است یا خیر؟ این درمان چقدر ماندگاری دارد؟

فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی نوعی پرکننده پوستی است که اصولا با نوعی ماده طبیعی به نام هیالورونیک اسید ساخته می شود. دکتر زیبایی با تزریق این نوع پرکننده های پوستی به برآمدگی ها و فرورفتگی های بینی اقدام به اصلاح فرم بینی می کند. کل فرآیند تزریق فیلر بینی حدود 15 الی 45 دقیقه طول می کشد.

ماندگاری فیلر بینی

فیلر بینی درمانی موقتی بوده و حدود 12 الی 18 ماه طول می کشد که البته در صورت مراقبت صحیح و همچنین تزریقات مکرر می توان دوام آن را بیشتر یا حتی مادام العمر کرد.  ماندگاری فیلر بینی تحت تاثیر موارد مختلفی قرار می گیرد که عبارتند از:

برند فیلر

در صورت استفاده از بهترین مارک های فیلر بینی که مورد تایید سازمان FDA آمریکا قرار گفته اند احتمال بروز عوارض فیلر بینی به حداقل می رسد و از طرفی مدت زمان ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

واکنش بدن فرد

سرعت جذب هیالورونیک اسید در بدن هر فردی می تواند متفاوت از دیگری باشد که این موضوع ارتباط مستقیم با میزان ماندگاری فیلر بینی دارد.

تجربه و مهارت پزشک

به دلیل اینکه عمل تزریق ژل به بینی، یک عمل حساس و دقیق است نیاز به تجربه و مهارت پزشک دارد. در صورتی که پزشک تخصص بالایی در انجام این عمل داشته باشد، تزریق را در بهترین نقاط انجام می دهد و در این صورت میزان ماندگاری فیلر هم افزایش پیدا می کند.

رعایت یا عدم رعایت مراقبت های بعد از فیلر بینی

  • از جمله این نکات مراقبتی ارائه شده بعد از تزریق فیلر بینی عبارتند از:
  • پرهیز از انجام فعالیت های بدنی پرتحرک حداقل به مدت 48 ساعت
  • خودداری کردن از دستکاری کردن ناحیه حداقل به مدت 48 ساعت
  • تا یک هفته از مصرف نوشیدنی های الکل دار و استعمال دخانیات پرهیز کنید.

 

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 52 تاريخ : شنبه 24 تير 1402 ساعت: 20:01

ابروها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره افراد دارند؛ به همین دلیل پر پشت کردن ابروها از پرطرفدار ترین خدمات مراکز زیبایی است که انواع آن شامل تتو ابرو، میکروبلیدینگ، کاشت ابرو می شود. تا چند سال گذشته یکی از معروف ترین روش های خوش فرم کردن ابروها تاتو ابرو بود؛ اما امروزه این روش طرفداران زیادی ندارند و کاشت ابرو جای آن را گرفته است.

کاشت ابرو چیست؟

هاشور ابرو و تاتو از روش های موقت و مصنوعی (از نظر اینکه با جوهر و رنگ هستند) برای فرم دادن و ضخیم کردن ابروها هستند. این در حالی است که کاشت ابرو یک روش طبیعی (بره دلیل استفاده از موی طبیعی) و دائمی برای پر پشت کردن ابروها است. با استفاده از کاشت ابرو می توان به فرم و تراکم دلخواه خود رسید.

کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

برای انجام این کار نیاز به تبحر و مهارت یک پزشک متخصص است که پس از بی حسی ناحیه، با برداشت فولیکول های مو از بانک مو آنها را بدون آسیب رسانی به ابروهای شما پیوند بزند. فرآیند کاشت ابرو حدود 2 الی 3 ساعت زمان می برد و در آن زمان شما هیچ گونه درد و ناراحتی احساس نخواهید کرد. تنها ممکن است پس از بین رفتن اثر بی حسی کمی احساس تورم، قرمزی و درد داشته باشید که کاملا طبیعی و موقتی است.

کاشت ابرو بر روی تاتو

اکثر افرادی که تاتو انجام می دهند، پس از گذشت چند سال از کار خود پشیمان می شوند و به دنبال روش هایی برای پاک کردن آن یا طبیعی جلوه دادن ظاهر ابروهای خود می گردند. اگر کسی از تاتوی ابروی خود خسته شده باشد، نیاز نیست نگران چیزی باشد زیرا می توان با کشات ابرو، ابروهای خود را طبیعی جلوه داد.

البته قبل از انجام این کار نکات زیر را در نظر داشته باشید:

نکته اول: به دلیل طبیعی بودن و ماندگاری بالای این روش، هزینه کاشت ابرو به نسبت سایر روش ها مانند تاتو، میکروبلیدینگ و ... بیشتر است.

نکته دوم: به دلیل اینکه رنگ تاتو بر روی پوست باقی می ماند مدل کاشت ابروی شما باید همانند مدل تاتوی شما باشد. بنابراین اگر مدل تتوی خود را می پسندید، می توانید اقدام به کاشت ابرو کنید. البته در صورت عدم رضایت از مدل تاتو می توانید قبل از کاشت از پزشک بخواهید تاتوهای شما را پاک کند و سپس اقدام به کاشت ابرو کنید.

 

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 51 تاريخ : شنبه 24 تير 1402 ساعت: 19:37

از انواع پرکننده های پوستی به منظور کاهش علائم پیری، به حداقل رساندن فرورفتگی ها مانند فیلر زیر چشم، حجم دهی مانند فیلر لب، اصلاح فرم بینی مانند فیلر بینی و از بین بردن جای زخم های پوستی و انواع آکنه ها استفاده می شود.

پرکننده پوستی چیست؟

تزریق فیلر پوستی نوعی روش زیبایی غیرجراحی است. پرکننده های پوستی چین و چروک ها را پر می کنند، خطوط را صاف می کنند و حجم را به صورت شما باز می گرداند. پزشک شما این مواد را درست زیر پوست شما تزریق می کند.

افراد برای بهبود ویژگی های صورت خود یا به دست آوردن ظاهری جوان تر، پرکننده های پوستی را انتخاب می کنند. این درمان انتخابی معمولا کمتر از نیم ساعت طول می کشد و زمان بهبودی حداقل است. نتایج فوراً دیده می‌شوند و بسته به نوع پرکننده و محل، ماه‌ ها تا سال‌ ها ماندگاری دارند.

چرا از فیلرهای پوستی استفاده می شود؟

با افزایش سن، بدن شما شروع به از دست دادن کلاژن می کند. کلاژن ماده مهمی است که در سراسر بدن شما وجود دارد، از جمله در پوست، ماهیچه ها، استخوان ها و بافت های همبند. کاهش مقدار کلاژن در پوست باعث شلی پوست و کاهش حجم می شود. پوست نازک تر می شود، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و شروع به افتادگی می کند.

می توانید فیلرهای پوستی را برای موارد زیر انتخاب کنید:

  • به پوست افتاده حجم دهید.
  • اجزای صورت خود را متقارن تر کنید برای مثال با کانتورینگ صورت یا تزریق فیلر بینی.
  • لب ها و گونه های خود را با تزریق فیلر لب و گونه حجیم تر کنید.
  • چروک ها و چین های صورت خود را صاف کنید.
  • فرورفتگی های صورت مانند گودی زیر چشم را با تزریق فیلر زیر چشم رفع کنید.

در طی تزریق پرکننده های پوستی چه اتفاقی می افتد؟

پزشک ابتدا پوست شما را تمیز می کند و ممکن است در مواقع نیاز از کرم های بی حس کننده موضعی در ناحیه استفاده کند.  سپس با استفاده از یک سوزن نازک، پزشک شما مقادیر کمی از پرکننده ها را به زیر پوست شما تزریق می کند و کل فرآیند بین چند دقیقه تا حداکثر یک ساعت به طول می انجامد.

مزایای تزریق فیلرهای پوستی

  • نتایج عمل خیلی سریع قابل مشاهده است.
  • تزریق‌ ها معمولاً کمتر از یک ساعت طول می‌ کشند.
  • برای تزریق فیلرهای پوستی نیازی به بیهوشی فرد نیست.
  • هزینه فیلرهای پوستی به نسبت روش های جراحی زیبایی صورت کمتر است.
  • تزریق فیلرهای پوستی به نسبت روش های جراحی ایمنی و کم تهاجمی تر است.
  • دوره نقاهت خاصی ندارد.
سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 52 تاريخ : شنبه 24 تير 1402 ساعت: 19:03

صورت انسان ها میزبان انواع مختلفی از جوش ها مانند جوش های التهابی، غیر التهابی و زیر پوستی می شود. اما جوش زیر پوستی چیست؟ به چه علتی ایجاد می شود؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

جوش زیر پوستی چیست؟

جوش های زیر پوستی یکی از رایج ترین انواع آکنه هستند، که در لایه زیرین پوست ایجاد می شود و شاید کمتر کسی از فاصله دور متوجه وجود این نوع آکنه ها بر روی پوست شما شود؛ اما قطعا برای خود شما آزاردهنده است چرا که پوست شما از حالت صاف و یکدستی خارج می شود و در بعضی مواقع واقعا دردناک است.

آشنایی با دلایل ایجاد جوش زیر پوستی

همان طور که گفتیم جوش زیر پوستی در داخل پوست ایجاد می شود و شاید توسط سایر افراد قابل تشخیص نباشد اما این نوع آکنه دردناک است و امکان دارد ناحیه ایجاد شده کمی قرمز یا ملتهب شود. به گفته بهترین متخصص درمان جوش، این نوع آکنه در اثر تشکیل کیست ها و گره هایی در زیر پوست ایجاد می شود که منافذ آن بسته است و راهی برای آمدن به سطح بالایی پوست ندارد.

جوش زیر پوستی ممکن است در هر قسمت از صورت و بدن مانند بینی، چانه، پیشانی، گونه، بازو، پا و …. تشکیل شود. جوش های زیر پوستی به دلایل مختلفی ایجاد می شوند که رایج ترین آنها شامل موارد زیر می شود:

استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی بی کیفیت

در صورت استفاده مداوم از لوازم آرایشی (به خصوص لوازم آرایشی غیر استاندارد)، منافذ پوست مسدود می شوند و از گردش هوا به لایه زیرین پوست جلوگیری می کند. در صورتی که منافذ پوست مسدود شوند، سبوم (چربی طبیعی بدن) جایی برای خروج ندارد و این گرفتگی، باعث تجمع سبوم در زیر پوست و ایجاد جوش زیر پوستی می شود.

دستکاری کردن مداوم پوست

دستکاری کردن مداوم پوست باعث انتقال آلودگی ها به پوست و ایجاد ضایعات پوستی مانند جوش زیر پوستی می شود.

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی به خصوص در بانوان یکی از دلایل ایجاد جوش های زیر پوستی است.

جوش های زیر پوستی چقدر دوام دارند؟

از آنجایی که این جوش ها در زیر پوست تشکیل می شوند، بنابراین برای اینکه بتوان آن را کامل از بین برد باید چند هفته تا چند ماه صبر کرد. در بیشتر مواقع این جوش ها خود به خود از بین می رنود اما برخی از آن ها در برابر درمان های خانگی مقاوم هستند و باید به صورت پزشکی آنها را درمان کرد.

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 52 تاريخ : شنبه 24 تير 1402 ساعت: 18:36

یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی دندان از دست رفته ایمپلنت دندان است که شبیه به دندان طبیعی هستند. ایمپلنت دندان در کنار تمام مزایایی که دارد عوارضی نیز دارد که مهم ترین آن عفونت ایمپلنت دندان بعد از کاشت است. عفونت بر اثر تجمع پلاک های عفونی به وجود می آید که در صورت عدم درمان می تواند باعث ایجاد التهاب، از دست رفتن استخوان و شکست کاشت دندان شود.

ایمپلنت دندان چیست؟

گفتیم یکی از روش های مهم برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته ایمپلنت دندان است. این قطعه از دو بخش تشکیل شده است. یک بخش آن در لثه قرار می گیرد که نقش ریشه دندان را ایفا می کند و بخش دیگر آن بالای خط لثه قرار می گیرد و نقش تاج دندان را بر عهده دارد.

علل به وجود آمدن عفونت بعد از ایمپلنت دندان

این عفونت می تواند بلافاصله بعد از کاشت و یا بعد از گذشت چند ماه و یا سال به وجود بیاید. این عفونت هم می تواند به علت تجمع باکتری، جرم دندان و پلاک ها در خود ایمپلنت دندان و هم دندان های کناری دندان ایمپلنت شده باشد. مواردی که در ایجاد عفونت ایمپلنت دندان موثرند شامل موارد زیر می شوند:

  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  • بیماری لثه
  • سیگار کشیدن

علائم عفونت بعد از کاشت ایمپلنت

وجود علایم زیر نشان دهنده وجود عفونت در ایمپلنت هستند:

  • بوی بد دهان
  • خونریزی
  • درد به همراه تب
  • جویدن سخت همراه با درد
  • قرمری لثه و تورم
  • شل شدن ایمپلنت دندان
  • به وجود آمدن فاصله بین ایمپلنت و لثه

راه های درمان عفونت ایمپلنت دندان

روش های درمانی که دندانپزشک برای درمان عفونت در ایمپلنت دندان به کار می برد بستگی به نوع عفونت و پیشرفت آن دارد. در هر صورت دو درمان زیر برای این مشکل وجود دارد:

درمان غیر جراحی

این روش با تمیز کردن محل عفونت، شستشو با کلرهگزیدین، ضد عفونی کردن و تجویز آنتی بیوتیک های موضعی و برس های چرخان انجام می شود. از این روش برای درمان عفونت هایی که بلافاصله بعد از کاشت ایمپلنت ایجاد می شود، کاربرد دارد.

جراحی برای درمان عفونت پیشرفته

از جراحی برای درمان عفونت های شدید استفاده می شود. هنگامی که عفونت گسترش یافته باشد، باعث تحلیل و از بین رفتن استخوان می شود. اگر با شدید شدن عفونت ایمپلنت دندان، پایه ایمپلنت بر اثر تحلیل رفتن استخوان و عفونت شدید شل شده باشد، دندانپزشک باید ایمپلنت آلوده را بر دارد، محل آن را تا زمان ترمیم به حال خود رها کند و پس از ترمیم ایمپلنت دیگری را جایگزین کند.

منبع: implantdr.ir

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 61 تاريخ : سه شنبه 20 تير 1402 ساعت: 14:49

در ابتدا و قبل از اینکه نتایج حاصل از محاسبه شاخص توده بدنی یا bmi را تفسیر کنیم، قصد داریم تا به طور خلاصه به تعریف این کلمه بپردازیم. شاخص توده بدنی یکی از شاخص ها و پارامترها برای تعیین چاقی یا لاغری افراد است و برای محاسبه bmi افراد مختلف به قد و وزن آنها نیاز داریم. در ادامه این نتایج را بررسی می کنیم.

BMI زیر 18

اگر شاخص توده بدنی فردی زیر 18 باشد، به معنی کمبود وزن شدید فرد است و به اندازه چاقی بیش از حد می تواند خطرناک باشد. این افراد در معرض سوء تغذیه و حتی مرگ قرار دارند. اگر BMI فردی زیر 18 است باید هرچه سریعتر به یک متخصص تغذیه مراجعه کرده و یک رژیم چاقی مناسب با شرایط بدنی خود و مکمل های تقویتی لازم دریافت کند تا به وزن متعادل خود برسد.

BMI بین 18.5 تا 25

در صورتی که محدوده شاخص توده بدنی فردی بین 18.5 تا 25 باشد، به این معنی است که فرد وزن مناسب و متعادلی دارد. با داشتن شاخص توده بدنی در این محدوده، باید سعی کنید با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و ورزش مستمر و روزانه، سعی در کنترل آن در همین محدوده داشته باشید.

BMI بین 25 تا 30

شاخص توده بدنی بین 25 تا 30 نشان دهنده اضافه وزن است. البته این شاخص نمی تواند برای افراد ورزشکار و باردار مناسب باشد؛ چرا که عضلات را هم به منزله چاقی و اضافه وزن تلقی می کند. با این حال اگر شما ورزشکار یا باردار نیستید و اما عدد شاخص توده بدنی شما بین 25 تا 30 است؛ این یک زنگ هشدار برای شما است و باید با رژیم لاغری و انجام ورزش های مناسب سعی در کاهش وزن داشته باشید.

BMI 30 و بالاتر از آن

وقتی که شاخص توده بدنی 30 یا بالاتر باشد؛ بدین معنی است که فرد دچار چاقی مفرط است. در ابتدا به فرد توصیه می شود که از یک رژیم لاغری مناسب با شرایط بدنی خود و یک برنامه ورزشی روزانه پیروی کند. در صورتی که با انجام این اقدامات باز هم موفق به کاهش وزن نشد، نیاز است که به یک پزشک مراجعه کرد.

جراح لاغری در صورت نیاز پس از انجام آزمایشات و معاینات مختلف انجام جراحی لاغری را به فرد چاق توصیه می کند. در این صورت می توانید از مزایای انواع جراحی لاغری ایمن برای کاهش وزن و همچنین بهبود بیماری های مرتبط با چاقی بهره مند شوید.

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 63 تاريخ : دوشنبه 19 تير 1402 ساعت: 15:15

در ابتدا لازم می دانیم تا به طور مختصر به توضیح عمل اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی بپردازیم. این جراحی نوعی عمل لاغری است که در آن بخش بزرگی از معده (حدود 80 درصد) برداشته می شود که این اتفاق باعث می شود که معده فرد سریع پر شود و فرد به سرعت احساس سیری کند. این اتفاق در نهایت باعث لاغری فرد می شود.

این عمل لاغری همچنین باعث می ‌شود افراد کمتر احساس گرسنگی کنند زیرا معده کوچک ‌تر سطوح پایین ‌تری از هورمونی به نام گرلین را تولید می ‌کند که باعث گرسنگی می ‌شود.

شاخص توده بدنی چیست و محاسبه آن چگونه است؟

یکی از شاخص هایی که چاقی یا لاغری افراد توسط آن سنجیده می شود، شاخص توده بدنی یا همان bmi است. اما این شاخص چیست؟ یک دانشمند بلژیکی در سال 1850 به این نتیجه رسید که در هر متر مربع بدن چقدر وزن موجود است. به کمک این شاخص می توانید متوجه شوید آیا وزن شما به نسبت قدتان مناسب است یا خیر.

اما چگونه می توان این شاخص را محاسبه کرد؟ برای محاسبه bmi باید وزن (به کیلوگرم) را تقسیم بر توان دوم قد (به متر) کرد. این عدد به دست آمده در بازه های مختلفی تقسیم بندی می شود که هر کدام از آنها معنی حاصی دارد. مثلا bmi کمتر از 18 به معنای این است که فرد به طور شدید دچار کمبود وزن است و یا Bmi 30 و بالاتر از آن به معنی چاقی مفرط است.

چه زمانی باید اقدام به جراحی اسلیو معده کرد؟

جراحی اسلیو معده که به جراحی چاقی نیز گفته می شود، به افرادی توصیه می شود که بعد از محاسبه bmi آنها، عدد به دست آمده از 30 بالاتر باشد و فرد تا به حال نتولنسته باشد با روش های دیگر کاهش وزن شامل انواع رژیم های لاغری و ورزش به لاغری رسیده باشد.

معمولا انجام عمل لاغری اولین راه و گزینه پیشنهادی برای کاهش وزن نیست؛ بلکه اولین قدم برای لاغری معمولاً این است که فرد تغییراتی را در میزان مصرف غذا و فعالیت و ورزش روزانه خود ایجاد کند. اما اگر بعد از گذشت چند ماه و با امتحان کردن روش های مختلف، تغییر در وزن به صورت چندان رخ نداد، نیاز به انجام جراحی لاغری برای فرد حس می شود.

نهکته ای لازم است تا ذکر کنیم این است که اسلیو معده تنها باعث لاغری و کاهش وزن نمی شود. بلکه کاهش وزن بعد از جراحی اسلیو معده می تواند به بهبود بسیاری از بیماری های ناشی از چاقی مانند دیابت نوع 2، آسم، فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی، آرتروز مفاصل و ... کمک کند.

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 60 تاريخ : يکشنبه 18 تير 1402 ساعت: 12:55